marți, 30 august 2016

O nouă imagine publică pentru Agenţia Masonică în viziunea Secretariatului de Comunicaţii Tehnologie şi Informaţii

marți, 30 august 2016
După aproape o lună de la instalarea noii conduceri a Agenţiei Masonice, coordonatorul Secretariatului de Comunicaţii Tehnologie şi Informaţii (SeCTI), domnul Georgescu, a vorbit despre relansarea Agenţiei.

"Date fiind circumstanţele impuse anul trecut, ne-am redus activitatea până la punctul în care ne ocupam doar de arhivă. De altfel, era un aspect important care necesita o atenţie sporită. Din primăvară am început să reluam discuţiile pentru relansarea Agenţiei şi momentul oportun a fost acum o lună, atunci când am decis refacerea organigramei şi instalarea unei noi conduceri. Bineînţeles că încă regretăm părăsirea vechii echipe de către Secretarul General, însă mergem mai departe".

Relansarea Agenţiei Masonice a evidenţiat şi necesitatea de transformare a elementelor de identificare: siglă, politici de comunicare, seo, restandardizarea documentelor interne etc.

"Plecând de la ideea că o să avem o nouă conducere, am hotărât să schimbăm şi elementele de identitate vizuală, aşa cum a propus Preşedintele Consiliului. După cum se poate observa, avem o nouă siglă şi am fost întrebaţi ce reprezintă sau care este logica?! În perioada următoare, o să realizăm o broşură, redactată de SeCTI, cu aprobarea Preşedintelui Consiliului, referitoare la noua imagine a Agenţiei: ce a fost, ce se vrea a fi, câteva date statistice etc. De altfel, relansarea editorială a Agenţiei a fost întârziată tocmai din cauza acestor procese".

Agenţia a fost dominată de o prezenţă masculină încă de la fondare, iar apariţia unor prezenţe feminine nu au fost prevăzute niciodată.

"Revenind puţin la reorganizarea Agenţiei Masonice, este de menţionat un lucru foarte important: Consiliul şi Secretariatele au fost şi sunt exclusiv masculine, dacă le putem spune astfel. Însă Corpul Consultativ este cu totul şi cu totul altceva! Că să se înţeleagă mai bine, este un fel de appendant body, cum spun americanii. Este, în fond, un for consultativ fără putere decizională şi nu este integrat în Consilium (n.r. - Consiliu). Conform statutului acestui for, în el pot intra Masoni şi profani fie pentru a-i onora, fie pentru a oferi consultanţă de specialitate Agenţiei Masonice. Aşadar, nu este nimic anormal să cerem consiliere de profil unei doamne cu experienţă. În personalul Marii Loji Unite a Angliei, în Supremul Consiliu de la Washington etc există femei".

Consiliul a fost de acord cu o nouă abordare faţă de Masoneria Feminină, însă nu este un lucru care să nu se încadreze într-un trend internaţional.

"Este fals dacă cineva crede că abia acum ne deschidem către Masoneria Feminină. Cine ne-a urmărit activitatea a observat că am alocat spaţiu acesteia în politica noastră editorială. Este adevărat că nu unul sporit, însă nu am neglijat-o. Oficial, Agenţia Masonică are relaţii de corespondenţă cu Marile Loji Feminine la nivel internaţional. Mai mult, am avut şi o premieră: am realizat un interviu cu prima Mare Maestră din istoria Republicii Orientale Uruguay. În prezent ne pregătim să realizăm un interviu şi cu o doamnă din România, am discutat detaliile şi o să realizăm interviul în curând. În altă ordine de idei, o să mai realizăm alte două interviuri cu două doamne din străinătate. Ne-am propus să nu ne scape nicio organizaţie feminină, dar este ceva pe termen lung. Cert este că anul acesta o să publicăm trei interviuri cu trei reprezentante ale Masoneriei Feminine".

Procesul de transformare a Agenţiei Masonice durează de ceva vreme şi se mişcă încet, dar sigur.

"Schimbarea nu vine peste noapte, după cum spuneam. Este un proces de durată. Am încetat să mai fim doar Agenţia de Presă Masonică, suntem mai mult decât atât, suntem Agenţia Masonică. Ne interesează domeniul social şi cultural, vrem să promovăm cultura în felul nostru. Broşura despre care vorbeam o să apară cât de curând şi va evidenţia viitorul Agenţiei Masonice".
 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates