luni, 7 ianuarie 2013

Sfântul Ioan Botezătorul, o punte între Creştinism şi Islam, un principiu de echilibru şi toleranţă emanat în Masonerie

luni, 7 ianuarie 2013
Sfântul Ioan Botezătorul (יוחנן) este unul din personajele importante ale creştinismului şi islamului. Ioan a predicat şi botezat (de unde şi numele) în râul Iordan, fiind totodată şi Maestrul lui Iisus pe care l-a vestit şi l-a botezat. Chiar Iisus a fost cel care a spus despre Ioan că este "cel mai mare dintre cei născuţi dintre femei", Ioan Botezătorul fiind cel mai mare dintre Sfinţii  lumii creştine. Şi totuşi, între cei doi, în ciuda a ceea ce se discută mereu, dar scris în Evanghelii, există o diferenţă. Se spune că ambii erau urâţi de preoţimea evreiască şi de liderii iudei, însă că stilul lor de viaţă era diferit. În timp ce Iisus mânca pâine şi bea vin, Ioan Botezătorul refuza pâinea şi vinul.



În ciuda decapitării sale, puterea cuvântului lui Ioan Botezătorul a fost atât de mare, încât în rândul iudeilor circula zvonul că Iisus este resurecţia lui Ioan Botezătorul, lucru crezut chiar şi de Irod.

Sfântul Ioan Botezătorul şi Înaintemergătorul lui Iisus, cel mai mare dintre profeţi, glasul care strigă în pustie, turtureaua din pustiu care a binevestit primăvara harului, făclia Luminii, răsăritul (Orientul) ce a vestit pe Soarele Dreptăţii, ca un înger pământesc şi om ceresc, care stă la graniţa dintre cer şi pământ şi uneşte Vechiul şi Noul Testament este celebrat şi de Biserica Ortodoxă Română.

Sfântul Ioan Botezătorul este şi unul din Marii Iniţiaţi care uneşte Creştinismul de Islam. Coranul l-a ilustrat pe Ioan ca profet al Marelui Arhitect. Musulmanii-l consideră pe Ioan un martor al Logosului şi ca prevestitorul lui Isa (Iisus). Chiar şi tatăl său, Zaharia, este considerat un profet al Islamului.

Musulmanii cred că Mahomed l-a întâlnit pe Ioan Botezătorul în noaptea Mi’raj (urcarea prin cele 7 Ceruri). Pe Ioan şi pe Isa i-a întâlnit în cel de-al doilea Cer (unde le-a mulţumit “Fraţilor săi”), iar apoi a urcat în al treilea Cer alături de Gavriil (Jibral) la al treilea cer, unde l-a întâlnit pe Iosif (Yusuf), fiul lui Iacov.

Totuşi, lumea arabă (musulmană şi creştină) conferă lui Ioan două nume diferite: Ioan, fiul lui Zaharia şi Ioan Botezătorul, însă esenţa (Ioan) este una singură şi poate fi văzută asemenea unei punţi între Creştinism şi Islam, un principiu de echilibru şi toleranţă emanat în Masonerie.



 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates